Eroahdistuskoulutus etäyhteyksin

Eroahdistus ja muut yksinolo- ongelmat
Koira, joka käyttäytyy levottomasti, ääntelee liiallisesti, pyrkii asunnosta pihalle tai tuhoaa paikkoja yksinolojen aikana saattaa kärsiä eroahdistuksesta tai muusta yksinolon ongelmasta. Pelko ja ahdistus yksinolon aikana heikentää voimakkaasti koiran hyvinvointia ja tällaisessa tapauksessa yksinolot tulee lopettaa ja aloittaa systemaattiseen siedättämiseen perustuva harjoittelu.

Alkukartoitus

Terveys ja hyvinvointi:

Käymme alkukartoituksessa laajasti läpi koiran hyvinvointiin vaikuttavia seikkoja ja aloitamme aina ensin tarvittaessa koiran hyvinvoinnin lisäämisellä sellaiselle tasolle, että harjoittelu on mahdollista aloittaa. Teemme terveys-selvityksen, jonka perusteella koiralle voidaan tarvittaessa kirjoittaa lähete eläinlääkärille. Käymme myös läpi ravitsemusta ja sen vaikutusta hyvinvointiin. Tarvittaessa saat ohjeistusta ravitsemuksen muuttamiseen tai oireiden perusteella koiran tutkittamiseen eläinlääkärillä. Huomioithan, että koulutuspaketin hinta ei kuitenkaan sisällä koiralle yksilöllisesti laadittavaa ravitsemussuositusta.

Arjen rutiinit

Pohdimme onko yksinolot tarpeen lopettaa ja mietimme erilaisia vaihtoehtoja hoitojärjestelyihin. Käymme myös läpi kuinka rytmittää harjoittelu osaksi arkea, miten koiralle voidaan selkeästi erottaa ne tilanteet, jolloin harjoitellaan ja jolloin koira onkin pääsemässä mukaan, sekä muita yksilöllisesti juuri teidän perhettänne koskevia seikkoja.

Tarvitset koulutukseen kameran, jolla voit seurata koiran yksinoloja reaali- aikaisesti. Saat tarvittaessa kouluttajalta ohjeistusta kameran hankintaan.

Koulutuspaketin varatessasi saat myös luentotallenteen koiran hyvinvoinnista. Lisäksi pääset halutessasi mukaan yksinolo -koulutuksessa olevien Facebook- ryhmään, jossa saat vertaistukea ja lisäksi jaan ryhmässä tietoutta koiran hyvinvointiin ja yksinolokoulutuksen onnistumiseen vaikuttavista tekijöistä. Välillä olemme pitäneet porukalla ryhmämeetingejä etänä, jolloin päästään keskustelemaan aiheesta yhdessä!

Kuukausi- paketin sisältö

Ensimmäinen kuukausi

• Alkukartoitus ja koulutusprosessin läpikäynti
  • Lisäksi kolme etätapaamista Google Meetillä, jolloin teemme yhdessä osaamistason mittauksen. Jatkokuukausina osaamistason mittaamisia on neljä/kuukausi.

Harjoittelet neljänä-viitenä päivänä viikossa aluksi noin 20-30 min kerrallaan. Saat selkeät, helposti seurattavat harjoitusohjeet jokaiselle harjoituspäivälle Google Sheets- tiedostoon. Kouluttaja seuraa harjoitusten sujuvuutta ja koulutuksen etenemistä ja seuraavat harjoitukset suunnitellaan tai muokataan sen mukaan yksilöllisesti juuri sinun koirallesi sopivaksi. Voit myös paketin voimassaolo- aikana olla milloin vain yhteydessä kouluttajaan, mikäli sinulle tulee kysyttävää tai tarvitset tukea harjoitteluun. Kouluttaja vastaa pääsääntöisesti viesteihin 24h kuluessa pl. vapaapäivät.

Hinta 279€/kk

Varaa ensimmäinen tapaamisaika suoraan sähköisestä ajanvarauksestamme tai halutessasi lisätietoja voit lähettää sähköpostia info@onnenpisara.fi